باورهای غلط و رفع آنها در یادگیری و آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی |
کد مقاله : 1164-CNF |
نویسندگان |
احسان گزمه * دانشجو |
چکیده مقاله |
هدف این مطالعه معرفی و رفع برخی از تصورات غلط رایج در مورد یادگیری و آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی است. نگارنده موضوع فوق را با روش مروری سیستماتیک بررسی کرده و از چندین اثر برای این مقاله استفاده کرده است. برخی از تصورات غلط رایج عبارتند از: سبک یادگیری، هوش های چندگانه در دانش آموزان، راه های مختلف برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان، راه های مختلف برای تقویت دانش آموزان، تکرار درس های کلاس، و برانگیختن دوپامین. معلمان باید مکانیسمهای انگیزش را بدانند تا از نقش خود در یادگیری دانشآموزان استفاده کنند و تمایل و علاقه دانشآموزان به یادگیری را افزایش دهند. علاوه بر این، معلمان باید سبک تدریس خود را با سبک یادگیری دانش آموزان مطابقت دهند. همچنین، معلمان باید آگاه باشند که چگونه احساسی که در دانش آموز به وجود می آورند ، در پیش بینی نتایج یادگیری مهم است و در چه شرایطی کدام نوع تقویت بهتر است. همچنین، معلمان باید کل فرد را بشناسند، نه فقط زیرمجموعه های ذخایر مختلف هوش او، باید در کانون تلاش های کلاسی خود باشند و از نوع هوش دانش آموزان آگاه باشند. علاوه بر این، معلمان باید بدانند که بسته به پیش نیازهای دانش آموز چقدر برای تکرار یک درس نیاز است. علاوه بر این، معلمان باید از چگونگی استخراج دوپامین که علاقه و تمایل به یادگیری را افزایش می دهد آگاه باشند. |
کلیدواژه ها |
کلمات کلیدی: تصور غلط، سبک یادگیری، هوش چندگانه، انگیزه، تقویت، برانگیختن دوپامین، تکرار |
وضعیت: پذیرفته شده |