تأثیر آموزش مجازی بر یادگیری دانشجویان زبان انگلیسی دانشگاه های رفسنجان در دوران همه گیری کووید-19
کد مقاله : 1161-CNF
نویسندگان
هانیه نوقی *1، سمانه برخوردار2، Maryam Bijami3
1موسسه آموزش عالی علامه جعفری رفسنجان
2استادیار
3استادیار-مشاور-دانشگاه علامه جعفری، کرمان، رفسنجان، ایران
چکیده مقاله
در این پژوهش از روش کیفی استفاده شده و هدف آن بررسی تأثیر آموزش مجازی بر یادگیری زبان انگلیسی دانشجویان دانشگاه‌های رفسنجان در دوران همه‌گیری کووید-19 می‌باشد. برای دستیابی به هدف پژوهش، داده ها از طریق مصاحبه با دانشجویان کارشناسی ارشد و کارشناسی و اساتید زبان انگلیسی در دانشگاه های رفسنجان توسط محقق جمع آوری می شود. در آن شرکت‌کنندگانی که آموزش الکترونیکی یا آموزش مجازی را در طول همه‌گیری کووید-19 تجربه کردند، به‌ویژه دانشجویان و اساتید رشته ی زبان انگلیسی. برای روش کیفی، محقق با دانشجویان و اساتید زبان انگلیسی مصاحبه کرده و سپس به نتیجه رسید. نتایج با توجه به داده های مربوط به آموزش مجازی نشان داد که آموزش مجازی به عنوان یک تجربه جدید در دوران بیماری همه گیر کووید-19 مفید بوده و تأثیرات، چالش هایی بر یادگیری دانش آموزان داشته است. هدف، دانستن اثرات و چالش‌ها برای بهتر شدن آموزش مجازی میباشد و همچنین برای معلمان و اساتیدی که به صورت مجازی تدریس می‌کنند مفید خواهد بود.
کلیدواژه ها
کووید-19، آموزش مجازی، یادگیری مجازی، انگلیسی، زبان
وضعیت: پذیرفته شده