تاثیر بحث جمعی بر یادگیری واژگان آیلتس دانشجویان زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان کرمان |
کد مقاله : 1154-CNF |
نویسندگان |
محسن قریشی *1، بهنام نیک خو2 1دانشگاه فرهنگیان خواجه نصیرالدین طوسی کرمان، دپارتمان آموزش زبان 2دانشگاه فرهنگیان خواجه نصیرالدین طوسی |
چکیده مقاله |
در این مقاله سعی شده است تأثیر روش بحث بر واژگان آیلتس 20 دانشجوی سال دوم زبان انگلیسی در دانشگاه فرهنگیان کرمان بررسی و مورد کاوش قرارگیرد. برای این منظور، مهارت واژگانی آیلتس 20 دانشجوی سال دوم قبل و بعد از اجرای روش بحث جمعی مورد ارزیابی قرار گرفت. دانشجویان سال دوم، درسه جلسه بحث آزاد با استفاده از روش بحث جمعی، شرکت کردند. قبل از شروع روش بحث جمعی،از دانشجویان برای ایجاد همگنی ، یک پیش آزمون گرفته شد. دانشجویان با استفاده از ابزار طراحی شده ای به نام آزمون چند گزینه ای واژگان امتحان آیلتس، مورد آزمایش قرار گرفتند. کلیه نتایج با استفاده از برنامه اس . پی . اس . اس برای تخمین واژگان آیلتس یادگرفته شده توسط دانشجویان جمع آوری ، بررسی و مقایسه شد. نتایج حاکی از افزایش قابل توجه نمرات میانگین دانشجویان سال دوم پس از اجرای روش بحث جمعی در سه جلسه بود و همچنین یافته ها حاکی از تفاوت معنی داری در میانگین نمرات پیش آزمون و پس آزمون دانشجویان بود. همچنین یافتهها نشان داد که روش بحث جمعی محیطی بسیار مناسبتر را برای دانشجویان فراهم میکند تا یادگیری واژگان خود را بیشتر کنند. علاوه بر این، یافتهها حاکی از آن است که روش بحث جمعی، علاقه دانشجویان را برانگیخته و توجه آنها را در طول جلسات جلب کرده است. |
کلیدواژه ها |
:روش بحث جمعی، تاثیر، دایره واژگان آیلتس، عملکرد واژگانی ، دانشجویان سال دوم |
وضعیت: پذیرفته شده |