تاثیر برنامه های اموزش زبان انگلیسی در یادگیری زبان در بین دانشجویان فرهنگیان رشته اموزش زبان انگلیسی
کد مقاله : 1148-CNF
نویسندگان
سید محمد طاها نجفی *1، امیرحسین حاتمی2
1فرهنگیان پردیس خواجه نصیر طوسی
2دانشگاه فرهنگیان کرمان - پردیس خواجه نصیر الدین طوسی - دپارتمان زبان و ادبیات انگلیسی
چکیده مقاله
این مقاله به بررسی تأثیر برنامه ها در یادگیری زبان انگلیسی در دانشجویان فرهنگیان می پردازد. استفاده از فناوری در یادگیری زبان در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است و بسیاری از برنامه ها برای حمایت از یادگیری زبان طراحی شده اند. این مطالعه با هدف بررسی مزایا و معایب استفاده از این ابزارها برای یادگیری زبان انگلیسی و همچنین تأثیر آنها بر دانشجویان فرهنگیان انجام شده است.
در این مطالعه از روش ترکیبی کمی و کیفی استفاده شده است، شامل صد دانشجوی فرهنگیان بودند. شرکت کنندگان به صورت تصادفی به گروه تجربی اختصاص یافتند که از برنامه ها و وب سایت ها برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کردند و گروه کنترل که درس در کلاس های سنتی گرفتند. هر دو گروه در ابتدا و پایان مطالعه برای اندازه گیری توانایی زبان انگلیسی آنها ارزیابی شدند.
نتایج مطالعه نشان می دهد که استفاده از برنامه ها می تواند بر توانایی زبانی دانشجویان فرهنگیان تأثیر مثبتی داشته باشد. شرکت کنندگان در گروه تجربی بهبود قابل توجهی در مهارت های زبان انگلیسی داشتند ، علاوه بر تأثیر مثبت بر روی توانایی زبانی دانشجویان فرهنگیان، نتایج مطالعه نشان می دهد که شرکت کردن در کلاس های تکنولوژی محور باعث افزایش انگیزه و علاقه دانشجویان به یادگیری زبان انگلیسی می شود. همچنین، نتایج مطالعه نشان می دهد که عدم پشتیبانی و کمبود هدایت و پشتیبانی فنی ممکن است به مشکلاتی مانند مشکلات فنی و از دست دادن ارتباط باعث شود که دانشجویان از استفاده از این ابزارها خسته شوند.
با توجه به نتایج این مطالعه، توصیه می شود که برنامه های وب و اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی در کلاس های درسی برای دانشجویان فرهنگیان مورد استفاده قرار گیرند، با تأکید بر اینکه هدایت و پشتیبانی فنی و انگیزش دانشجویان باید همواره تأمین شود.
کلیدواژه ها
اپلیکیشن ها ، یادگیری زبان ، مهارت در انگلیسی ، دانشجویان فرهنگیان ، آموزش برپایه تکنولوژی ، ۴ مهارت انگلیسی
وضعیت: پذیرفته شده