تاثیر تماشای فیلم انگلیسی با زیرنویس بر دانش گفتاری و واژگان زبان آموزان EFL |
کد مقاله : 1136-CNF-FULL |
نویسندگان |
گلناز پیوندی *1، عاطفه ترکیان2 1دپارتمان زبان انگلیسی. دانشگاه ازاد اسلامس واحد سمنان 2دپارتمان زبان انگلیسی. واحد سمنان. دانشگاه ازاد سمنان |
چکیده مقاله |
چکیده مطالعه حاضر به بررسی تأثیر تماشای فیلم انگلیسی با زیرنویس انگلیسی بر دانش گفتاری و واژگان زبان آموزان زبان انگلیسی پرداخته است. برای این منظور دو سوال پژوهشی طرح آزمایشی با دو گروه از فراگیران که به صورت تصادفی به عنوان گروه آزمایش و کنترل انتخاب شدند، اجرا شد. این پژوهش با نمونه ای متشکل از 56 نفر از دانشجویان انگلیسی موسسه جهاد دانشگاهی سمنان انجام شد. داده ها با استفاده از سه ابزار جمع آوری شد. در ابتدا از آزمون استاندارد نلسون که دارای 50 گویه بود برای ارزیابی مهارت عمومی فراگیران به منظور همگنی آنها استفاده شد.سپس به منظور بررسی دانش واژگانی و مهارت گفتاری زبان آموز، پی بردن به تغییرات در کاربرد دانش واژگان و مهارت گفتاری زبان آموز، آزمون واژگانی را تهیه کرد که به عنوان پیش آزمون و پس آزمون مورد استفاده قرار گرفت. برای سنجش میزان مهارت گفتاری آنها در دو مرحله، ابتدا و انتهای درمان، از آزمون مهارت اسپیکینگ آیلتس استفاده شد.نتایج نشان داد که بین میانگین نمرات دو گروه در پسآزمونهای گفتاری و آزمون واژگان پس از دریافت درمان تفاوت معناداری وجود دارد. همچنین مشخص شد که تأثیر تماشای فیلم انگلیسی با زیرنویس انگلیسی بر مهارت گفتاری و دانش واژگانی دانشآموزان معنیدار است. کلمات کلیدی: صحبت کردن، واژگان، تماشای فیلم، زیرنویس |
کلیدواژه ها |
کلمات کلیدی:مهارت صحبت کردن، واژگان، تماشای فیلم، زیرنویس فیلم |
وضعیت: پذیرفته شده |