نقش داستان گویی همراه با تصویر در تدریس گرامر
کد مقاله : 1127-CNF-FULL
نویسندگان
سعید زارع زردینی *
دپارتمان زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه فرهنگیان کرمان
چکیده مقاله
این تحقیق با هدف کشف رابطه بین بازدهی بیشتر در تدریس دستور زبان به روش داستان گویی همراه با تصویر در مقایسه با روش داستان گویی کلاسیک انجام شد. شرکت‌کننده‌ها 60 دانش آموز پسر دبیرستانی بودند که در پایه دهم در دبیرستان فرهنگ کرمان در ایران تحصیل می‌کردند. شرکت‌کننده‌ها به دو گروه تقسیم شدند و در پیش آزمون شرکت کردند تا سطح بندی شوند. گرامر گذشته استمراری برای یک گروه با روش داستان گویی کلاسیک و برای گروه دیگر با روش داستان گویی تصویری تدریس شد. شرکت‌ کننده‌ ها بعد از اتمام فرآیند آموزش یک آزمون پایانی دادند تا ارزیابی شوند. سپس نتایج آزمون با استفاده از نرم‌افزار SPSS با independent t test مورد تحلیل قرار گرفت (P= 0.813 > 0.05 ) و با توجه به نتایج تفاوت معنادار بین دو کلاس مشاهده نشد. پس با توجه به یافته‌ها روش داستان گویی همراه با تصویر نمی‌تواند تاثیر بیشتری از روش داستان گویی کلاسیک داشته باشد.‌
کلیدواژه ها
داستان گویی، تدریس، گرامر، داستان گویی تصویری، روش تدریس
وضعیت: پذیرفته شده