تاثیر فرهنگ بر آموزش، مقایسه بین زبان مبدا و مقصد |
کد مقاله : 1124-CNF-FULL |
نویسندگان |
محمد مهدی دلاوری فیروزآبادی * دانشگاه خواجه نصیرطوسی کرمان |
چکیده مقاله |
فرهنگ نقش مهمی در یادگیری زبان ایفا می کند و بر انگیزه زبان آموزان، سبک های یادگیری و راهبردهای ارتباطی تأثیر می گذارد. این مطالعه یک مرور ادبیات را برای بررسی تأثیر فرهنگ بر یادگیری، به ویژه در زمینه اکتساب زبان انجام داد و تفاوتهای بین زبان مقصد و زبان مبدأ را مقایسه کرد. نتایج این مطالعه نشان می دهد که عوامل فرهنگی را می توان به عوامل بیرونی و درونی تقسیم کرد که هر دو به طور متفاوتی بر اکتساب زبان تأثیر می گذارند. علاوه بر این، تفاوت های قابل توجه بین زبان های مقصد و مبدأ، از جمله ساختار دستور زبان، تلفظ، و واژگان، می تواند باعث سردرگمی و مانع یادگیری زبان شود. این مطالعه بر اهمیت ترکیب آگاهی و حساسیت فرهنگی در آموزش و یادگیری زبان برای تسهیل ارتباطات مؤثر و درک فرهنگی تأکید میکند. محدودیتهای این مطالعه شامل این واقعیت است که صرفاً بر اساس دادههای ثانویه است و عمدتاً بر زبانآموزان بزرگسال متمرکز شده است. تحقیقات آتی می تواند تأثیر عوامل فرهنگی را بر فراگیری زبان در کودکان و نوجوانان بررسی کند و شامل جمع آوری داده های اولیه از طریق مصاحبه یا نظرسنجی با زبان آموزان باشد. در مجموع، یافته های این مطالعه پیامدهای مهمی برای ارتقای ارتباطات مؤثر و درک فرهنگی در دنیای جهانی شده امروزی دارد. |
کلیدواژه ها |
فرهنگ، زبان |
وضعیت: پذیرفته شده |