بررسی عوامل انگیزشی در آموزش برخط زبان، (چالش ها و پاسخ ها) |
کد مقاله : 1123-CNF-FULL |
نویسندگان |
الیاس بیگلری * گروه اموزشی زبان انگلیسی پردیس خواجه نصیر |
چکیده مقاله |
چکیده تغییرات بیسابقه ناشی از شیوع همهگیری کووید-19، معلمان و زبانآموزان زبان را مجبور کرده است تا به سرعت خود را با آن سازگار کنند و راهحلهایی برای آموزش و یادگیری در محیط برخط ایجاد کنند. این یک فشار جهانی بی سابقه به سمت آموزش و یادگیری برخط زبان از راه دور ایجاد کرده است. در بسیاری از موارد، این تغییرات با منابع و آمادگی محدود همراه بوده و منجر به تجربیات چالش برانگیز هم برای معلمان و هم برای فراگیران می شود. این مجموعه مطالعات بینشی از چالشهای پیش روی مربیان زبان و زبانآموزان در یک محیط برخط ارائه میکند و در عین حال انعطافپذیری، پشتکار و خلاقیت آنها را در مواجهه با مشکلات برجسته میکند. از طریق این مطالعات، ما میتوانیم درک درستی از نحوه پاسخ مربیان و زبانآموزان زبان به این چالشها و همچنین شناسایی درسهای کلیدی برای آن دسته از افرادی که زبانها را در یک محیط برخط آموزش میدهند و یاد میگیرند، به دست آوریم. علاوه بر این، بررسیهای موجود در این مجموعه از تحقیقات میتواند به مربیان زبان کمک کند تا با ارائه دانش ارزشمند از بدنه رو به رشد ادبیات در مورد آموزش و یادگیری برخط زبان ، برای شرایط اضطراری احتمالی آینده آماده شوند. بنابراین، این مجموعه مطالعات میتواند ابزارهایی را برای ایجاد واکنش مؤثرتر، انعطافپذیرتر و خلاقانهتر به همهگیریها و سایر بلایای آینده در اختیار ما قرار دهد |
کلیدواژه ها |
کلیدواژه: آموزش برخط زبان، عوامل انگیزشی، آموزش برخط، دوره پس از کرونا |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |