تأثیر بازی های حدس زدن بر یادگیری واژگان دانش آموزان جوان |
کد مقاله : 1115-CNF-FULL |
نویسندگان |
علیرضا احمدی کهنعلی * آموزش زبان انگلیسی،دانشگاه فرهنگیان، پردیس خواجه نصیر الدین طوسی کرمان |
چکیده مقاله |
این مطالعه به بررسی تأثیر بازی های حدس زدن بر یادگیری واژگان دانش آموزان جوان پرداخت. ترکیبی از سوالات پیش آزمون و پس آزمون به همراه داده های مشاهده ای و مصاحبه برای ارزیابی این اثرات استفاده شد. نتایج نشان داد که بازیهای حدسزنی تأثیر مثبتی بر یادگیری دانشآموز، افزایش تعامل، انگیزه و خودمختاری دارد. بهعلاوه، دادههای جمعآوریشده از آزمونها نشاندهنده افزایش متوسط 17 درصدی است که نشان میدهد بازیهای حدسزنی میتوانند ابزار مؤثری برای آموزش واژگان به دانشآموزان باشند. علاوه بر این، مشاهدات و مصاحبهها شواهدی را ارائه کردند که نشان میدهد این فعالیتها میتوانند انگیزه و استقلال دانشآموز را بهبود بخشند. یافتههای این تحقیق پیامدهایی برای تمرین تدریس دارد، زیرا آنها پیشنهاد میکنند که مربیان باید به منظور ارتقای یادگیری دانشآموز، بازیهای حدسزنی را در آموزش زبان خود بگنجانند. استراتژی هایی مانند تغییر در سختی و پیچیدگی بازی، استفاده از طیف وسیعی از لغات واژگان و ارائه بازخورد به موقع به دانش آموزان می تواند به اطمینان از نتایج موفقیت آمیز کمک کند. در نهایت، این مطالعه پتانسیل بازیهای حدسزنی را به عنوان ابزاری مؤثر و جذاب برای آموزش زبان نشان داده است و اهمیت در نظر گرفتن چنین فعالیتهایی را هنگام طراحی آموزش زبان برای دانشآموزان جوان برجسته میکند. |
کلیدواژه ها |
واژه های کلیدی: بازیهای حدس زنی، یادگیری واژگان، دانش آموزان، تمرین آموزشی. |
وضعیت: پذیرفته شده |