دیدگاه معلمان ایرانی زبان انگلیسی در مورد استفاده از فناوری در آموزش و یادگیری
کد مقاله : 1111-CNF-FULL
نویسندگان
محمد عرفان مزیدی *
بخش زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان، کرمان، ایران
چکیده مقاله
این پژوهش سعی دارد ادراک معلمان زبان انگلیسی را در مورد رایانه در آموزش بررسی کند. بیست معلم بصورت تصادفی انتخاب شدند. داده ها در چهار مقیاس توسط پرسشنامه ای که توسط پاپاناستاسیو و آنجلی (2008) طراحی شده، جمع آوری شده است. این چهار مقیاس عبارت بودند از: دانش نرم افزاری رایانه، فراوانی استفاده از نرم افزار برای اهداف شخصی، نگرش رایانه ای و اعتماد به نفس درک شده در ادغام کردن رایانه ها. پس از جمع آوری داده های کمی، پنج معلم انتخاب و مصاحبه شدند تا بررسی کنند که چگونه CALL می تواند به یادگیری زبان کمک کند و چگونه انتظار دارند که CALL را در کلاس های درس زبان خود ادغام کنند. داده های کیفی از طریق پرسش های نیمه ساختاریافته جمع آوری شدند. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS 21 مورد تحلیل قرار گرفت. در تحلیل داده های پرسشنامه از آمار توصیفی استفاده شد. نتایج نشان داد که معلمان دارای دانش بالای درک شده و استفاده شخصی بیشتر از فناوری‌های رایج هستند. آنها نگرش مثبت بالایی نسبت به استفاده از فناوری در تدریس داشتند. علاوه بر این، معلمان در استفاده از این فناوری ها برای اهداف آموزشی احساس اطمینان کردند. به طور کلی، نگرش معلمان نسبت به ادغام رایانه در تدریس مثبت بود. با این حال، معلمان احساسات منفی نسبت به پشتیبانی اداری، فنی، آموزشی و زیرساخت فنی در موسسه خود نشان دادند. معلمان علاقه مند به ادغام CALL در کلاس های خود بودند.
کلیدواژه ها
کلید واژه ها: یادگیری زبان به کمک کامپیوتر (CALL)، معلمان، انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی (EFL)، ادغام فناوری
وضعیت: پذیرفته شده