تحلیل خطاها در به کارگیری زمان دستور زبان فرانسوی توسط سخنوران فارسی با دانش زبان انگلیسی
کد مقاله : 1109-CNF-FULL
نویسندگان
یگانه گلستانی *
دانشگاه فرهنگیان کرمان پردیس شهید باهنر
چکیده مقاله
تداخلات زبانی همواره یکی از مشکلاتی تلقی می شودکه زبان آموزان در روند یادگیری زبان دوم یا سوم با آن مواجه هستند. آگاهی از این تداخل ها و ارائه راه حل های مناسب به عنوان یک چالش و همچنین هدف در یادگیری زبان محسوب می شود. این مقاله بر اساس داده های تحقیقات میدانی است. در میان برخی از زبان‌های دانش آموختگان فرانسوی، رایج‌ترین اشتباهات فارسی زبانان در استفاده از زمان‌های دستوری زبان فارسی (با جمع‌آوری داده‌ها از طریق مصاحبه) به روش تحقیق میدانی مطرح شده است. تحلیل خطاهای زبان آموزان و مقایسه آنها با پیش بینی علت احتمالی خطا و همچنین نتایج استخراج شده از مصاحبه ها نشان می دهد که این زبان آموزان دارای کنترل خطاهای زبانی در قالب تعمیم قواعد دستوری تشخیص دو زمان دستوری مربوط به زمان آینده هستند. بررسی خطاها عامل ضعیف و منشأ ثانویه اشتباهات در استفاده از زمان های دستوری در زمان گذشته و زبان مادری (فارسی) تنها منبع خطا استفاده از زمان های دستوری در زمان حال است.
کلیدواژه ها
کلمات کلیدی: تحلیل ، زبان فرانسوی ، زبان فارسی ، زمان دستوری
وضعیت: پذیرفته شده