تاثیر بکارگیری فیلم در بهبود درک شنیداری دانش آموزان متوسطه اول
کد مقاله : 1108-CNF-FULL
نویسندگان
فاطمه نظری منوجان *
English language teaching - Faculty of Language and Literature - Farhangian University - Kerman
چکیده مقاله
گوش دادن یکی از مهم ترین جنبه های ارتباط و عامل مهمی برای دستیابی به مهارت گفتاری است برای همین در آموزش و یادگیری زبان انگلیسی از اهمیت بالایی برخوردار است.هدف این پژوهش بررسی تاثیر فیلم بر روری مهارت درک شنیداری دانش آموزان دختر متوسطه اول شهر منوجان می باشد. در این پژوهش از فیلم و موسیقی به عنوان یک روش ارتباطی استفاده شد . جامعه آماری مورد نظر شامل 30 دانش آموز بود که به روش مصاحبه مورد آزمون قرار گرفتند. آزمودنی ها به 2 گروه 15 نفری تقسیم شدند برای گروهی از انها موسیقی پخش شد برای گروه دیگر فیلم . نتایج ازمون نشان میداد گروهی که نمره بالاتری در آزمون کسب کردند تمایل بیشتری به تماشای فیلم داشتند . . نتایج مصاحبه دلیل بر اثر بخشی استفاده از فیلم بر میزان توانایی درک شنیداری است همچنین آزمودنی ها معتقد بودند که هماهنگی سمعی و بصری باعث جذابیت، کاهش خستگی و افزایش بازدهی کلاسها می‌شود در آخر آزمودنی ها تشویق شدند که حتی در محیط خارج از مدرسه برای بهبود مهارت شنیداری فیلم تماشا کنند.
کلیدواژه ها
کلید واژها: موسیقی، فیلم، دانش آموزان متوسطه اول، توانایی درک شنیداری, مهارت گفتاری
وضعیت: پذیرفته شده