تحلیل تقابلی کتاب انگلیسی پایه دهم از دیدگاه CLT در ایران و لبنان |
کد مقاله : 1102-CNF (R1)-FULL |
نویسندگان |
محمد زارعی * گروه آموزشی زبان _ دانشگاه فرهنگیان، پردیس خواجه نصیر کرمان |
چکیده مقاله |
هدف پژوهش حاضر تحلیل محتوای کتاب زبان انگلیسی پایه دهم سال 2016 بر اساس اهداف آموزشی با مقایسه و تطبیق آن با کتاب انگلیسی پایه مشابه در لبنان است. پژوهش حاضر کاربردی و روش تحقیق آن توصیفی و تحلیل محتوا است. نتایج تحقیق نشان میدهد که کتاب زبان انگلیسی پایه دهم در ایران را بیشتر مبتنی بر یادگیری از طریق تحلیل مولفههای زبان ارائه میدهد. نویسندگان کتاب مانند دستور زبان، واژگان و مهارت های خواندن، کمتر بر جنبه های عملی تمرکز کرده اند. هزینه هایی مانند گفتگو و تمرین داده اند. همچنین در سایه مقایسه تحلیلی کتاب ایرانی با کتاب لبنانی می توان دریافت که باید به فرهنگ زبان مقصد نیز پرداخته و تنوع بیشتری در متون و تمرین ها ایجاد کرد و از کاغذ بهتر استفاده کرد. این تحقیق می تواند برای آموزش و پرورش استفاده شود و به ارائه محتوای مناسب در کتاب های درسی آموزش زبان کمک کند. |
کلیدواژه ها |
کتاب درسی، آموزش زبان انگلیسی پایه دهم در لبنان، آموزش زبان انگلیسی پایه دهم ایران، تحلیل تطبیقی محتوای کتاب |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |