چالش های آموزش زبان انگلیسی در مدارس ایران از دیدگاه دانشجو معلمان |
کد مقاله : 1099-CNF (R1)-FULL |
نویسندگان |
هاله ذوالفقاری * دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر کرمان |
چکیده مقاله |
از گذشته زبان انگلیسی به عنوان یک زبان پرکاربرد و زنده از اهمیت بالایی برخوردار بوده است .امروزه نیز از زبان انگلیسی در مسائل زیادی از جمله آموزش، پزشکی، تجارت، سیاست، فناوری و تکنولوژی استفاده می شود. به همین دلیل نمی توان اهمیت زبان انگلیسی در دنیای امروز را دست کم گرفت. هدف از این مقاله ،بررسی چالش ها و مشکلات در آموزش زبان انگلیسی در مدارس ایران از دیدگاه دانشجو معلمان میباشد .این مطالعه ماهیت کیفی داشته و از روش مصاحبه برای گردآوری اطلاعات استفاده شده است. شرکت کنندگان در این مطالعه، ۲۰ دانشجو معلم بودند که همگی در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی تحصیل کرده و هم اکنون در واحد های کارورزی و موسسات دیگر مشغول به تدریس زبان انگلیسی هستند . یافته ها و نتایج این پژوهش نشان میدهد که انگیزه نداشتن دانش آموزان ،فضای نامناسب کلاس های درس،نبود و یا کمبود امکانات مورد نیاز برای تدریس،شلوغی کلاس های درس و تفاوت های فردی ازجمله عمده ترین مشکلات و چالش هایی هستند که دانشجو معلمان تا کنون با آن روبرو بوده اند . در ادامه پژوهش، تعدادی راهکار نیز ارائه شده که میتواند به مقابله با این چالش ها کمک کند. |
کلیدواژه ها |
کلمات کلیدی :چالش ها،آموزش زبان انگلیسی،مدارس |
وضعیت: پذیرفته شده |