چگونگی آموزش دستور زبان: بررسی ای بر دیدگاه معلم های مقطع دبیرستان |
کد مقاله : 1098-CNF-FULL |
نویسندگان |
علی رضا آقالیان لر * دانشگاه فرهنگیان خواجه نصیر کرمان |
چکیده مقاله |
نحوه آموزش گرامر، یکی از عوامل مهم در انتقال زبان به زبان آموز است. هدف از این مطالعه، تنوع روشهای استفاده از گرامر و چگونگی تشخیص بهترین روش برای استفاده است. این مقاله از یک پارادایم کیفی پیروی می کند. پرسشنامه ای بر اساس (جیگمه دورجی، 2018)، با برخی اضافات برای هدف مقاله از آنها گرفته شد. شرکت کنندگان به سوالات در google form پاسخ دادند. داده های جمع آوری شده در بخش ها و نمودارهای مختلف تقسیم بندی شده است. برای روشن شدن نتیجه از دو نوع نمودار مختلف استفاده می شود. نمودار ستونی و دایره ای خوشه ای. در این مقاله از تحلیل گراندد تئوری استفاده شده است. در نتیجه، نتیجه گیری شد که دستور زبان به بهترین وجه از طریق فعالیت های ارتباطی آموزش داده می شود. علاوه بر این، ثابت شد که اکثر شرکت کنندگان ترجیح می دهند به جای روش های دیگر از روش استقرایی و CLT استفاده کنند. بر اساس یافتهها، اکثر شرکتکنندگان همچنان سعی میکنند تنها از یک روش در طول تدریس خود استفاده کنند. فقط برخی از آنها سعی می کنند از روش های ترکیبی استفاده کنند. |
کلیدواژه ها |
کلید واژه ها: آموزش دستور زبان، شرکت کننده گان ، دستور زبان، مدارس دوره دبیرستان، شیوه |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |