تاثیر استفاده از میم ها به عنوان ابزاری برای تدریس واژگان بر روی انگیزش دانش آموزان در کلاس های زبان انگلیسی
کد مقاله : 1097-CNF-FULL (R1)
نویسندگان
امیرحسن غنی پور گورکی *
گروه آموزش زبان انگلیسی ، فرهنگیان، پردیس خواجه نصیرالدین طوسی ، کرمان ، ایران
چکیده مقاله
چکیده
میم شکلی نوین از فرهنگ و هنر است که عموما محتوایش را در قالب کمدی به تصویر می کشد. نوین بودن و دل نشینی آن برای مردمان نسل جدید جذاب و پرطرفدار است. در این تحقیق می خواهیم از میم ها برای آموزش واژگان زبان انگلیسی استفاده کنیم. جامعه آماری این تحقیق همه دانش آموزان پایه دهم شهر کرمان و نمونه آماری شامل 20 نفر از دانش آموزان پایه دهم بودند. با استفاده از میم ها کلمات جدید مهمی از پایه دهم به دانش آموزان در چهار جلسه تدریس شد، پس از آن یک پرسشنامه انگیزش به آن ها داده شد و نتایج آن در نسخه 26 از نرم افزار SPSS و با ضریب همبستگی اسپیرمن تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد که نگرش دانش آموزان به استفاده از میم ها به عنوان ابزاری برای آموزش واژگان با انگیزه ابزاری و دیدگاه آن ها نسبت به معلمشان همبستگی بالایی دارد. ایجاد یک فضای سرگرم کننده با میم ها در یک کلاس ارتباطی برای دانش آموزان مفید بود تا انگیزه بیشتری برای یادگیری زبان انگلیسی داشته باشند.
کلیدواژه ها
انگیزش، زبان خارجه، میم، نگرش، واژگان
وضعیت: پذیرفته شده