استفاده از رویکرد ESA (تعامل، مطالعه، فعال کردن) در آموزش دستورزبان
کد مقاله : 1093-CNF-FULL
نویسندگان
زهرا واعظی *
گروه زبان و ادبیات، دانشگاه فرهنگیان، کرمان، ایران
چکیده مقاله
فراگیری دستورزبان یکی از تاثیرگذارترین بخش‌ها در تدریس و یادگیری زبان انگلیسی است. بنظر می رسد که تدریس با شیوه های سنتی، کارآیی ندارند، از این رو شیوه های مدرن و به روز پا به عرصه تعلیم و تربیت گذاشتند. دراین میان جرمی هارمر(۱۹۹۸) رویکردی به نام ESA که مخفف کلماتی از قبیل تعامل، مطالعه و فعال کردن است را ارائه کرده است. این رویکرد در جهت تقویت یادگیری مهارت های چهارگانه و همچنین دستورزبان ارائه شده است.هدف از این تحقیق دستیابی به تفاوت چشمگیری در یادگیری دستور زبان بین دو گروه آزمایش و گروه کنترل میباشد. در کلاس گروه اول گرامر از طریق تکنیک ESA و در کلاس گروه دوم به وسیله ی روش سنتی بر اساس متودGTM تدریس میشود .این پژوهش یک پژوهش تجربی بود که در دبیرستان دولتی ادب در شهرستان بافق ،استان یزد بر روی دانش آموزان سال دهم انسانی صورت گرفت. بعد از تحلیل کیفی از طریق مصاحبه، نتیجه این بودکه مهارت دستور زبان آزمایش شوندگان در گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل پیشرفت بیشتری داشت.
کلیدواژه ها
کلید واژه ها: دستور زبان، تعامل-مطالعه-فعالیت، رویکرد ESA، ، مهارت ها
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر