تاثیر روزانه نویسی بر مهارت نوشتاری دانش آموزان پایه دوازدهم |
کد مقاله : 1083-CNF-FULL |
نویسندگان |
مهدیه طاهری * آموزش زبان انگلیسی، دانشکده زبان و ادبیات، دانشگاه فرهنگیان، کرمان، ایران |
چکیده مقاله |
مهارت نوشتاری یکی از چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی است و از اهمیت بالایی برخوردار است. دانش آموزان در پایه دوازدهم با پاراگراف نویسی و نوشتن آشنا می شوند اما نتایج آزمون های پایانی نشان دهنده ضعف دانش آموزان و زبان آموزان در این مهارت مهم است. این دانش آموزان در حالی که با قوانین پاراگراف نویسی آشنا هستند، نمی توانند ایده ها را منتقل کنند. مطالعه حاضر با هدف یافتن اینکه آیا روزانه نویسی می تواند پیشرفت و نگرش دانش آموزان را بهبود ببخشد، انجام شده است. رویکرد استفاده شده برای این پژوهش توصیفی و کیفی است. 10 نفر از دانش آموزان دوازدهم که سطح زبان متوسط داشتند، مورد مطالعه قرار گرفتند. این دانش آموزان به مدت دو هفته خاطرات روزانه خود را یادداشت کردند. آنها اصول اولیه پاراگراف نویسی را در کلاس درس فراگرفتند و پس از آن تلاش می کردند تا نکاتی که یاد گرفتنه اند را در نوشته های خود رعایت کنند. یافته ها نشان میدهد که روزانه نویسی میتواند یک فعالیت بسیار سازنده و خلاقانه برای تقویت مهارت نوشتاری باشد. |
کلیدواژه ها |
پاراگراف نویسی، روزانه نویسی، زبان انگلیسی، دانش آموزان دبیرستانی، مهارت نوشتاری |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |