تاثیر استفاده از پادکست در دانش‌آموزان کلاس یازدهم به منظور یادگیری لغات انگلیسی
کد مقاله : 1082-CNF-FULL
نویسندگان
صدیقه نصرتی *
آموزش زبان انگلیسی،دانشکده زبان و ادبیات ، دانشگاه فرهنگیان ، کرمان ایزان
چکیده مقاله
انواع مختلفی از پادکست ها وجود دارد که می توانیم از آنها استفاده کنیم. اگرچه پادکست ها در سال 2004 اختراع شدند، اما تقریباً از سال 2014 محبوبیت خود را آغاز کردند. هدف از استفاده از پادکست، در این مطالعه، جلب توجه دانش آموزان به منظور ارتقاء مهارت واژگانی آنهاست. هدف از این مطالعه کاهش تکرار استفاده از روش های قدیمی برای یادگیری لغات است و به جای آن روش ها بهتر است از روش های جدید، به ویژه پادکست، استفاده شود که بر مهارت شنیداری آنها نیز تأثیر مثبت داشته باشد. از شرکت کنندگان یک آزمون کوتاه به علاوه دو آزمون چند گزینه ای گرفته شد. این مقاله از یک الگوی کمی پیروی می کند. نتایج نشان داد که دانش‌آموزانی که در معرض پادکست قرار گرفته‌اند، میانگین پنج نمره افزایش در نمرات خود داشته‌اند. برای تقسیم بندی و دسته بندی داده ها در این مقاله از روش تحلیل توصیفی استفاده شده است. همچنین در این مقاله از نمودارها به عنوان ارائه دهنده داده های بصری برای قابل فهم تر کردن نتایج استفاده شده است. بر اساس یافته‌های این پژوهش، استفاده از پادکست حتی برای مدت کوتاه می‌تواند در تقویت مهارت‌های واژگانی دانش‌آموزان مؤثر باشد.
کلیدواژه ها
کلید واژه: آموزش الکترونیکی، پادکست، مهارت واژگان، دانش آموز، الگوی کمی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر