رابطه بین کمالگرایی و موفقیت در درس زبان انگلیسی |
کد مقاله : 1081-CNF-FULL |
نویسندگان |
حانیه السادات میرجلیلی * دانشگاه فرهنگیان کرمان پردیس شهیدباهنر |
چکیده مقاله |
ویژگی های شخصیتی زیادی در یادگیری زبان خارجی موثر است. یکی از این ویژگی های شخصیتی، کمالگرایی است. هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه میان کمال گرایی و پیشرفت زبان انگلیسی زبان آموز بود. به این منظور نمونه ای متشکل از ۴۰ نفر از دانشجویان پایه یازدهم مدرسه فرهنگ یزد در این پژوهش شرکت کردند. از انها خواسته شد مقیاس کمال گرایی اهواز (۱۳۷۸) ساخته شده توسط نجاریان، عطاری و زرگر را تکمیل کنند. این مقیاس قابل اعتماد و معتبر، ۲۷ ماده ای است و هر ماده دارای ۴ گزینه است که دانش اموزان علامت زدند. نمره دهی انجام شد و به عنوان معیار کمالگرایی دانش اموزان مورد استفاده قرار گرفت. نمرات آنها در امتحان نهایی زبان انگلیسی مدرسه نیز به عنوان معیار پیشرفت زبان انگلیسی انها مورد استفاده قرار گرفت. تحلیل داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون انجام شد. نتایج (r=0.008)نشان داد که بین سطوح کمال گرایی و پیشرفت زبان انگلیسی دانش آموزان رابطه معناداری وجود ندارد. |
کلیدواژه ها |
کمال گرایی، دانش آموزان پایه یازدهم، موفقیت در زبان انگلیسی، ضریب همبستگی |
وضعیت: پذیرفته شده |