بررسی کیفیت آموزش زبان انگلیسی، مقایسه ای میان فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و دیگر مراکز آموزشی |
کد مقاله : 1078-CNF-FULL |
نویسندگان |
فاطمه شفیعی * گروه زبان و ادبیات، دانشگاه فرهنگیان، کرمان، ایران |
چکیده مقاله |
هدف این مطالعه، این است که ضمن بررسی کیفیت آموزش زبان انگلیسی در مدارس، مقایسه ای داشته باشیم در نحوهی عملکرد معلمان آموزش دیده در دانشگاه فرهنگیان و بقیهی معلمان که از سایر مراکز آموزش عالی جذب وزارت آموزش و پرورش شدهاند. برای این کار لازم بود چند مشخصه برای پی بردن به میزان کیفیت آموزش زبان انگلیسی در مدارس را مورد نظر قرار دهیم که در مشورت با اساتید و معلمان خبره به این موارد رسیدیم: میزان التزام به سیستم آموزشی جدید، میزان رضایت دانشآموزان، عملکرد دانشآموزان در امتحانات و کنکور و سطح مهارت گفتاری دانشآموزانی که در مراکز خارج از سیستم آموزش و پرورش آموزش ندیدهاند. دادههای به دست آمده از یک نمونه آماری 60 نفره از دانشآموزان چند مدرسه شهرستان رفسنجان در چند سال تحصیلی اخیر(این دادهها به کمک تحقیقات میدانی با رعایت اصل تصادفی بودن انتخاب دانشآموزان و همینطور استفاده از دادگانها تهیه شده-اند.)نشان دهندهی رشد نسبی کیفیت آموزش زبان انگلیسی بوده است که این نتیجهگیری براساس جداول و نمودارهایی است که مشاهده خواهید کرد. همچنین براساس اطلاعات به دست آمده مقایسهای داشتیم در میزان اثرگذاری معلمان آموزش دیده در دانشگاه فرهنگیان و سایر معلمان که نتایج به دست آمده از نمونه آماری 12 نفرهای که مورد بررسی قرار گرفتند، حاکی از عملکرد بهتر گروه اول در یک سری از فاکتور ها و گروه دوم در دیگر فاکتور ها است. |
کلیدواژه ها |
سیستم آموزشی، اصل تصادفی، اثرگذاری، التزام، دانشگاه فرهنگیان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |