تاثیر تیپ شخصیتی بر یادگیری لغات انگلیسی |
کد مقاله : 1076-CNF-FULL |
نویسندگان |
فاطمه امامی * آموزش زبان انگلیسی، دانشکده زبان و ادبیات، دانشگاه فرهنگیان، کرمان، ایران |
چکیده مقاله |
چکیده درهم تنیدگی ابعاد عاطفی و شناختی انسان و اهمیت این دو عامل در یادگیری، علاوه بر تضادهای موجود در نظریه های این حوزه، انگیزه طراحی و اجرای پژوهش حاضر شد. این پژوهش تلاشی برای بررسی روابط احتمالی بین عوامل شخصیتی برونگرایی- درونگرایی و مهارتهای زبان انگلیسی است. رابطه تیپ های شخصیتی و استفاده از راهبردهای یادگیری زبان انگلیسی با مهارت های زبان انگلیسی در بین 23 دانش آموز دبیرستان فرزانگان از طریق آزمون نلسون، پرسشنامه تیپ های شخصیتی آیزنک و پرسشنامه سیل مورد ارزیابی قرار گرفت. تجزیه و تحلیل دادهها که با نرمافزار SPSS انجام شد نشان داد که بین نوع برونگرایی و مهارتهای زبانی دانشآموزان و بین راهبردهای یادگیری زبان و مهارتهای زبانی دانشآموزان رابطه مثبت وجود دارد. آزمودنیهای با سطح مهارت بالا و سطح مهارت پایین بیشتر از راهبردهای شناختی و فراشناختی و کمتر از راهبردهای اجتماعی استفاده میکردند. همچنین بین راهبردهای فراشناختی و تیپ برونگرا رابطه مثبتی نشان داده شد. |
کلیدواژه ها |
کلیدواژها: برونگرایی، درونگرایی، یادگیری زبان انگلیسی، مهارت زبان، شخصیت |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |