تاثیر فرهنگ بر مهارت گفتاری بر اساس مقایسه ی ویژن و امریکن انگلیش فایل،از نظر واژگان،انسجام،دستور زبان و سلاست.
کد مقاله : 1075-CNF-FULL
نویسندگان
مهدی پورکرمی *
دانشگاه فرهنگیان پردیس خواجه نصیر کرمان گروه زبان انگلیسی
چکیده مقاله
این تحقیق به منظور بررسی تأثیر فرهنگ بر مهارت گفتاری با تمرکز بر بررسی مقایسه کتاب‌های ویژن و امریکن فایل از نظر واژگان، انسجام، گرامر و روان انجام شد. از طریق مصاحبه با 20 دانش آموز، نتایج نشان داد که بین فرهنگ و یادگیری زبان همبستگی وجود دارد، و اینکه عناصر فرهنگی در مواد آموزشی زبان می تواند مهارت گفتاری را بهبود بخشد. یافته‌ها نشان داد که ویژن می‌تواند به‌عنوان ابزاری مؤثر توسط مربیان برای تسهیل یادگیری زبان مورد استفاده قرار گیرد، اگرچه تحقیقات بیشتری برای به دست آوردن درک بهتر از تأثیر فرهنگ بر مهارت گفتاری مورد نیاز است. این مطالعه اهمیت گنجاندن فرهنگ را در مواد آموزشی و یادگیری زبان به منظور بهینه سازی نتایج دانش آموزان از نظر مهارت گفتاری نشان داده است. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که ویژن یک ابزار آموزشی مؤثر است که می‌تواند به بهبود مهارت گفتاری کلی کمک کند، به ویژه از نظر واژگان، انسجام، گرامر و روان. علاوه بر این، فعالیت‌های فرهنگی در ویژن می‌تواند به زبان‌آموزان زبان خارجی کمک کند تا زبان مقصد را بهتر درک کنند و همچنین اعتماد به نفس آنها را بهبود بخشد. علاوه بر این، تحقیقات بیشتری برای کشف سایر روش‌های گنجاندن فرهنگ در مواد یادگیری زبان و ارزیابی اثربخشی رویکردهای مختلف یادگیری زبان مورد نیاز است. در نهایت، این مطالعه بینش هایی را در مورد تأثیر فرهنگ بر مهارت گفتاری ارائه می دهد، با مفاهیمی برای مربیانی که به دنبال تسهیل یادگیری زبان هستند.
کلیدواژه ها
فرهنگ، مهارت صحبت کردن، فایل کتاب انگلیسی، یادگیری زبان، انسجام
وضعیت: پذیرفته شده