مطالعه موردی دیدگاه دبیران زبان انگلیسی ایرانی در مورد شیوه های آموزش موثر واژگان
کد مقاله : 1070-CNF-FULL
نویسندگان
نفیسه صالحی *
عضو هیات علمی
چکیده مقاله
یکی از اجزای اصلی زبان، واژگان است. وقتی صحبت از واژگان می شود، مردم احتمالاً به فهرستی از کلمات فکر می کنند. واژگان فقط فهرستی از کلمات نیست، بلکه دانش کلمات و همچنین معانی کلمات است. آموزش واژگان یکی از موضوعاتی است که در آموزش زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی بسیار مورد بحث قرار گرفته است. پژوهش کیفی حاضر با هدف بررسی دیدگاه معلمان زبان انگلیسی ایرانی در مورد شیوه های مؤثر آموزش واژگان انجام شد. به این منظور، هشت معلم زبان انگلیسی از سه دبیرستان مختلف شاهرود از توابع استان سمنان انتخاب و با استفاده از نمونه گیری هدفمند مصاحبه شدند. مصاحبه ها نیمه ساختاریافته بود. پس از تجزیه و تحلیل داده‌ها، هفت تکنیک اصلی شناسایی شد: تشویق بر خواندن گسترده، تمرکز بر معانی غنی، تأکید بر ارتباطات بین کلمات، ترویج استفاده از کلمات، استفاده از سرنخ‌های زمینه‌ای، استفاده از فناوری و مرورکلمات. این مطالعه پیامدهایی برای سیاستگذاران، طراحان مواد درسی و معلمان زبان انگلیسی دارد.
کلیدواژه ها
دبیران زبان انگلیسی دوره دوم، دیدگاه، روش، واژگان، تدریس موثر
وضعیت: پذیرفته شده