تأثیر شدت خواندن بر مهارت نوشتاری دانشآموزان |
کد مقاله : 1068-CNF (R1)-FULL |
نویسندگان |
محبوبه درویشی * زبان انگلیسی پردیس باهنر کرمان |
چکیده مقاله |
هدف این تحقیق بررسی تاثیر میزان خوانش و مهارت های نوشتاری دانش آموزان زبان انگلیسی برای پی بردن به تأثیر عادت خواندن بر مهارت نوشتاری دانش آموزان است. تلاشهای تحقیقاتی متعددی برای کشف ارتباط بین مهارتهای خواندن و نوشتن انجام شده است، اکثر محققان تنها تصاویری جزئی ارائه کردهاند، زیرا در ارزیابی نوشتار بر فرم یا محتوا تمرکز کردهاند، بدون توجه به هر دو. همچنین، علیرغم این تصور که مهارت زبان ممکن است نقش بالقوهای در محاسبه رابطه خواندن و نوشتن داشته باشد، مطالعات زیادی از اندازهگیریهای مناسب برای سطح مهارت شرکتکنندگان برای کنترل اثرات آن استفاده نکردهاند. از سوی دیگر نمونه تحلیلی 40 دانش آموز از دو کلاس است که با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای به دست آمده اند.هر دو کلاس از دانش آموزان پایه دهم و در گروه سنی 18 سال هستند. علاوه بر این، دو متغیر برای تجزیه و تحلیل وجود دارد. محققان توانایی خواندن دانش آموز به عنوان متغیر مستقل و توانایی نوشتن دانش آموز به عنوان متغیر وابسته است. بر اساس محاسبه r بحرانی در سطح معنی داری 5 درصد، نویسندگان دریافتند که محاسبات rxy بالاتر از جدول rxy است. بنابراین، توانایی نوشتن بر شدت خواندن تأثیر دارد. |
کلیدواژه ها |
کلید واژهها: شدت خواندن ،توانایی نوشتاری ، عادت های خواندن ،زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجی ،ارزیابی |
وضعیت: پذیرفته شده |