تأثیر یادگیری زبان دوم بر حافظه دانش آموزان |
کد مقاله : 1061-CNF (R1)-FULL |
نویسندگان |
زهرا وحیدنیا * دانشگاه فرهنگیان کرمان پردیس شهید باهنر |
چکیده مقاله |
اثر زبان آموزی و یادگیری زبان خارجی بر مغز دقیقا مانند اثر ورزش بر ماهیچه هاست؛ هر چه بیشتر از قسمت های مشخصی از مغز استفاده کنیم، آن بخش ها رشد بیشتری می کند و قدرتمند تر می شود. یادگیری همزمان انگلیسی و سایر زبان ها راهی برای افزایش کارایی مغز افراد و بهبود حافظه است. نویسنده در این پژوهش به بررسی تأثیرات یادگیری زبان انگلیسی بر حافظه ی فارسیزبانان پرداخته است. در این تحقیق محقق با مشاهده و بررسی دو گروه از دانش آموزان هم پایه و هم سطح و سبیر پیشرفت حافظه آنها را اندازه گیری کرد. .این اندازه گیری با آزمون های استاندارد وکسلر به دست آمده است و این تست ها شامل تستهای دیداری ،شنیداری و نوشتاری هستند تا همه قسمت های مغز را بررسی کنند. آزمون حافظه وکسلر که به عنوان یک مقیاس عینی برای ارزیابی حافظه بکار برده می شود نتیجه ده سال تحقیق و بررسی در زمینه حافظه عملی، ساده و فوری بوده و اطلاعات کنشی حافظه را بدست می دهد و از طریق نمره گذاری سیر پیشرفت دانش اموزان تعیین شد. کسانی که زبان انگلیسی به آنها آموزش داده شده است نسبت به کسانی که انگلیسی یاد نگرفته اند در تست های حافظه پیشرفت بیشتری داشته اند و این نشان دهنده تأثیر مستقیم زبان بر حافظه است. |
کلیدواژه ها |
کلمات کلیدی: عملکرد مغز، ذهن، یادآوری، آزمون، کمیت |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |