نقش تور مجازی بر مهارت شنیداری زبان انگلیسی |
کد مقاله : 1059-CNF-FULL (R2) |
نویسندگان |
محمد مهدی عربی * دانشگاه فرهنگیان کرمان |
چکیده مقاله |
روز به روز توجه مردم بیشتر به واقعیت مجازی جلب میشود. از این رو میتوان از واقعیت مجازی و تورهای مجازی برای پیشبرد اهداف آموزشی نهایت استفاده را کرد. در این مقاله به بررسی نقش تورهای واقعیت مجازی و واقعیت مجازی در یادگیری مهارت های شنیداری و همچنین تاثیر آن بر یادگیری زبان انگلیسی میپردازیم. شرکت کنندگان دانشجوی کارشناسی رشته آموزش زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان کرمان ورودی سال 1398 بودند که زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم خود و زبانی که قرار است در سال آینده در مدارس متوسطه سراسر کشور تدریس کنند، استفاده کردند. در واقع آنها در یک محیط شبیهسازیشده از دانشگاه فرهنگیان کرمان که توسط نویسنده با استفاده از موتور بازی سازی Unity برای سیستم عامل اندروید ساخته شده بود قرار گرفتند تا بتوانند در یک تور مجازی یا واقعیت مجازی شرکت کنند تا مهارت شنیداری خود را تا حد امکان بهبود بخشند. براساس یافتهها، استفاده از واقعیت مجازی تأثیر بسزایی در افزایش انگیزه و روحیه یادگیری زبان انگلیسی بهویژه بر مهارتهای شنیداری شرکتکنندگان داشت و همچنین میل آنها را برای ارتباط با دیگران و دنیای اطراف افزایش میدهد. |
کلیدواژه ها |
تور مجازی، واقعیت مجازی، هدست واقعیت مجازی، دنیای سه بعدی، انگیزه |
وضعیت: پذیرفته شده |