تأثیر رویکرد سازنده گرایی بر یادگیری لغات انگلیسی |
کد مقاله : 1057-CNF-FULL |
نویسندگان |
معصومه خاوری * پردیس شهبد باهنر کرمان |
چکیده مقاله |
پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان یادگیری دانش آموزان با استفاده از رویکرد سازنده گرایی در آموزش واژگان زبان انگلیسی و تفاوت آن ها با دانش آموزانی که با روش سنتی آموزش دیده اند است. برای دستیابی به این هدف پنجاه دانش آموز دختر در قالب دو کلاس انتخاب شد که پایه دهم را می گذرانند. . 25 نفردرگروه آزمایش و 25 نفر درگروه کنترل قرار گرفتند. هر دو گروه همزمان وقبل از تدریس با رویکرد سازنده گرایی در زمینه یادگیری مورد پیش آزمون قرارگرفتند. برای گروه آزمایش با رویکرد سازنده گرایی و برای گروه کنترل، آموزش کتب مربوطه به روش متداول(سنتی) طی سه جلسه تدریس شد. سپس برای بررسی میزان یادگیری دوباره آزمون گرفنه شد .با استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها نتایج نشان داد که تنها با سه جلسه تدریس با استفاده از رویکرد سازنده گرایی ، پیشرفت قابل توجهی می تواند اتفاق بیفتد. و میزان یادگیری دانش آموزانی که با رویکرد سازنده گرایی آموزش دیده اند با دانش آموزانی که با روش سنتی آموزش دیده اند تفاوت وجود دارد. |
کلیدواژه ها |
کلید واژه ها: یادگیری، درس زبان انگلیسی، رویکرد سازنده گرایی ،تدریس، واژگان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |