نقش عوامل اجتماعی و فرهنگی بر مهارت گفتاری تحقیق از دیدگاه دانش آموزان |
کد مقاله : 1056-CNF-FULL (R2) |
نویسندگان |
یاسمین میرشاهی * آموزش زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان کرمان پردیس شهید باهنر |
چکیده مقاله |
توانایی صحبت کردن به یک زبان خارجی اغلب یکی از سخت ترین جنبه های یادگیری زبان در نظر گرفته میشود. در واقع، بسیاری از زبان اموزان انگلیسی بیان خود را به زبان گفتاری در زبان مقصد دشوار می دانند. هر دانش اموز مشکل خود را دارد. هدف از این پژوهش بررسی نقش عوامل اجتماعی و فرهنگی بر مهارت گفتاری از دیدگاه دانش اموزان است. آزمودنی های پژوهش ده نفر از دانش اموزان پایه دوازدهم و من به عنوان کارورز در دبیرستان سمیه سیرجان بودند. نیمی از این گروه دانش اموزان مهارت گفتاری قوی و نیمی دیگر مهارت گفتاری ضعیفی داشتند. مشاهده کلاس و مصاحبه با دانش اموزان به عنوان تکنیک جمع اموری داده ها استفاده شد. یافته ها حاکی از ان است که عوامل اجتماعی و فرهنگی مانند باور های خانوادگی و نحوه برخورد معلمان و دانش اموزان با یکدیگر و مسؤلیت پذیری و درگیری در خانواده و ارتباطات ماهرانه و رقابت نقش مثبت و منفی بر مهارت گفتاری دانش اموزان دارند. دانش اموزانی که مهارت گفتاری قوی داشتند از نقش مثبت عوامل اجتماعی و فرهنگی بهره مند شدند اما دانش اموزان گروه دیگر تحت تاثیر نقش منفی این عوامل قرار گرفتند. |
کلیدواژه ها |
باورها، خانواده، دانش اموز، فرهنگ، معلم |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |