تأثیر استفاده از زبان اول (L1) در تدریس واژگان زبان انگلیسی در دانش آموزان ایرانی
کد مقاله : 1055-CNF-FULL
نویسندگان
نازیلا دراستی *
پردیس شهید باهنر کرمان
چکیده مقاله
یکی از موضوعات بسیار چالشی در بین معلمان زبان انگلیسی، استفاده یا عدم استفاده از زبان اول (L1) در تدریس است. هر معلم زبانی با توجه به تجربه و دانش خود منطق خاصی برای استفاده کردن یا نکردن از زبان اول را دارد. همچنین در اکثر مدارس زبان قانون ” فقط انگلیسی “ وجود دارد و بر اساس این قانون استفاده از زبان اول در این مدارس ممنوع است. با این وجود تحقیقات جدید شواهدی از تاثیر مثبت استفاده از زبان اول در یادگیری زبان انگلیسی پیدا کرده است. مطالعه حاضر به بررسی نقش زبان اول در یادگیری واژگان زبان انگلیسی در دانش آموزان ایرانی می پردازد. برای انجام این تحقیق دو کلاس از یک مدرسه انتخاب شدند که دانش آموزان یک کلاس به عنوان گروه آزمایش و کلاس دیگر به عنوان گروه کنترل در نظر گرفته شدند. دانش آموزان کلاس اول ( گروه آزمایش) هم در معرض زبان انگلیسی قرار داشتند و هم ترجمه واژگان به زبان اول ( فارسی) به آنها گفته می شد، اما درکلاس دوم (گروه کنترل) تدریس واژگان فقط به زبان انگلیسی بود. نتایج تحقیق حاضر نشان می دهد که استفاده از زبان اول در تدریس واژگان زبان انگلیسی باعث یادگیری بهتر واژگان به وسیله دانش آموزان می شود و یادآوری واژگان را برای آنها آسان تر می کند.
کلیدواژه ها
کلیدواژه ها: استفاده از زبان اول، تدریس واژگان، یادگیری زبان انگلیسی ، دانش آموزان ، ترجمه
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر