تشویق به مشارکت فراگیران زبان انگلیسی با استفاده از رویکرد فمینیستی در آموزش زبان انگلیسی |
کد مقاله : 1043-CNF-FULL |
نویسندگان |
ایرج سلیمان جهان * دانشکده صنایع و مدیریت
گروه زبان انگلیسی و دروس عمومی |
چکیده مقاله |
این مطالعه در تلاش برای به تصویر کشیدن تأثیر آموزش یک دوره داستان کوتاه با تأکید بر مسئله زنان بر پیشرفت دانش زبان انگلیسی است و در این راستا، محقق در بسیاری از داستانهای کوتاه مشهور جهان، مفهوم فمینیسم را در بحثهای متعددی از زنان و جایگاه آنها در جامعه مطرح کرده و در این مسیر، احساسات دانشجویان دختر را برانگیخته است تا تأثیر بسزای آن را در بحث فمینیسم که ممکن است باعث ایجاد حس اضطراری در دانش آموزان برای استفاده از دانش انگلیسی خود شود تحلیل می کند. این تحقیق به صورت بحث محور بوده و در مقطع کارشناسی در دوره داستان کوتاه در دانشگاه صنعتی شاهرود که دانشجویان دختر اکثریت اعضای کلاس را تشکیل می دادند اجرا شده است. در نتیجه، تقریباً همه دانشآموزان دختر، همراه با دانشآموزان پسر، شروع به تقویت کردن و تضعیف برخی از جنبه ، بحث و مناظره با دانشآموزان و در نتیجه دنبال کردن هر گونه واکنشی را از سوی همکلاسیهای خود می کنند. بر اساس این اعتقاد که ادبیات دوره ای برای آموزش زبان انگلیسی است و این اصل که ادبیات می تواند هم بازاندیشی و هم دانش زبان را فعال کند، یک دوره ادبی با تأکید بر فمینیسم می تواند در بسیاری از زمینه های کلاس درس حاکم باشد و به این اهداف دوگانه آموزش و محتوا برسد. نتایج می تواند بیشتر مورد استفاده نویسندگان کتاب های درسی و اساتید دانشگاه قرار بگیرد. |
کلیدواژه ها |
فمینیسم، دانش زبان انگلیسی، آموزش و محتوا، تفسیر شخصی، داستان کوتاه |
وضعیت: پذیرفته شده |