تاثیرات نوع تمرین و تکرار بر مهارت گفتار |
کد مقاله : 1042-CNF (R1)-FULL |
نویسندگان |
مریم کاظمی فرد *1، حمدالله راوند2 1دانشگاه ولی عصر رفسنجان 2دانشگاه ولی عصر دانشکده زبان های خارجی گروه زبان انگلیسی |
چکیده مقاله |
این مطالعه به بررسی تاثیر تکرار و نوع تمرین بر پیچیدگی،صحت و روانی کلام پرداخته است. پنجاه و شش نفر از دانشجویان دانشگاه ولی عصر رفسنجان به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول تمرین مستقل و گروه دوم تمرین تلفیقی انجام دادند. بعد از یک هفته، تمارین در هر دو گروه تکرار شد. نتایج بدست آمده از ارزیابی سه عامل پیچیدگی،صحت و روانی کلام نشان داد که ، تکرار تمرین نقش بسزایی در بهبود صحت و پیچیدگی ساختار داشت اما تاثیری بر روانی و پیچیدگی واژگان نداشت. طبق نتایج این مطالعه، تمرین تلفیقی در سرعت ،صحت و پیچیدگی کلام، بسیار مفید بود. گروه تمرین مستقل در دو بخش از روانی کلام،عملکرد بهتری نسبت به گروه تمرین تلفیقی داشت. این مطالعه استفاده از تمرین تلفیقی را به معلمان جهت تقویت صحت ، روانی و پیچیدگی کلام زبان آموزان پیشنهاد می کند. بطور کلی، استفاده از تمرین تلفیقی و تکرار تمرین بعد از یک هفته فاصله، تاثیر بسزایی در بهبود گفتار دارد. |
کلیدواژه ها |
صحت،پیچیدگی،روانی،تمرین تلفیقی ، تکرار تمرین |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |