بررسی تأثیر رمان‌های مصور بر درک مطلب فراگیران زبان انگلیسی
کد مقاله : 1041-CNF-FULL (R1)
نویسندگان
علی رضازاده *
دانشجو کارشناسی آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه فرهنگیان، کرمان، ایران
چکیده مقاله
آموزش یک فرآیند همیشه در حال تکامل است که همواره آزمایش و نوآوری‌ می‌طلبد. در دنیای مدرن، فناوری در بسیاری از جنبه‌های آموزش گنجانده شده و همین امر منجر به پیدایش روش‌های جدید و هیجان‌انگیزی برای تدریس شده است. یکی از این موارد، استفاده از رمان‌های بصری برای بهبود درک مطلب دانش‌آموزان زبان انگلیسی است. به همین منظور، این مطالعه با هدف به حداکثر رساندن خروجی یادگیری، اثربخشی آموزش مهارت‌‌های درک مطلب را از طریق بازی‌های Visual Novel بررسی می‌کند. برای تحقق این هدف، 40 دانش‌آموز پایه دهم از کرمان به دو گروه تقسیم شدند و مورد آزمون قرار گرفتند؛ گروه آزمایش درک مطلب را از طریق رمان تصویری آموختند، در حالی که گروه شاهد به یک متن روایی عادی دسترسی داشتند. بر همین اساس، این پژوهش از رویکرد کمی با پرسشنامه و آزمون درک مطلب برای گردآوری داده از شرکت‌کنندگان استفاده می‌کند. نتایج حاصل از پرسشنامه نشان می‌دهد که بیشتر دانش‌آموزان به رمان‌های بصری و تاثیرگذاری آن‌ها نگاه مطلوبی دارند. در خصوص امتحان که طبق آزمون تی (نمونه‌های مستقل) تجزیه و تحلیل شد، زبان‌آموزان گروه آزمایشی نمرات بالاتری نسبت به گروه شاهد دریافت کردند که نشان‌دهنده مهارت بهتر در درک مطلب است.
کلیدواژه ها
کلید واژگان: رمان‌های بصری، درک مطلب، دانش‌آموزان زبان انگلیسی، روایت، اثربخشی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر