بررسی استنباط دانشجویان کارشناسی رشته زبان انگلیسی درباره یادگیری موثر زبان به صورت الکترونیکی |
کد مقاله : 1038-CNF-FULL (R1) |
نویسندگان |
علی محمدی1، شهین واعظی1، محبوبه تقی زاده *2 1گروه زبانهای خارجی، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران 2گروه زبان های خارجی، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران |
چکیده مقاله |
هدف این پژوهش بررسی استنباط دانشجویان ایرانی در مقطع کارشناسی درباره یادگیری موثر زبان به صورت آنلاین است. در این پژوهش، یادگیری موثرالکترونیکی به عنوان رویکردهای یادگیری الکترونیکی که موجب افزایش مشارکت زبان آموزان در فرایند یادگیری می شود تعریف شده است. شرکت کنندگان 301 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی رشته مطالعات ترجمه انگلیسی و آموزش زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی بودند. ابزارهای گردآوری اطلاعات در این پژوهش شامل پرسشنامه ای در مورد یادگیری موثر زبان به صورت آنلاین و به دنبال آن یک مصاحبه نیمه ساختاریافته بود. یافتههای تحقیق نشان داد که شرکتکنندگان عمدتاً نظرات مثبتی در مورد یادگیری زبان به صورت آنلاین داشتند و آن را تشویقکننده و هیجان انگیز میدانستند. همچنین نتایج نشان داد که تعلیم و پرورش معلم ها، آمادگی دانش آموزان، فضای یادگیری انعطاف پذیر و حمایتی، روش های مختلف ارزیابی تکوینی آنلاین و استفاده از ابزار و شیوه های آموزشی چندوجهی، به عنوان مهمترین عوامل مؤثر در یادگیری زبان در فضای آنلاین گزارش شدند. برای ایجاد یک محیط یادگیری آنلاین موثر، به مربیان توصیه میشود تا آگاهی دانشآموزان و معلمان را از یادگیری زبان آنلاین و ابزارهای مبتنی بر فناوری آموزشی معنادار افزایش دهند. |
کلیدواژه ها |
یادگیری موثر زبان در فضای آنلاین، یادگیری آنلاین، استنباط، دانشجویان کارشناسی زبان |
وضعیت: پذیرفته شده |