نگرش دانشجومعلمان ایرانی نسبت به یادگیری زبان انگلیسی
کد مقاله : 1034-CNF-FULL (R1)
نویسندگان
سیدمحسن اسلامی *
زبان انگلیسی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی کرمان ورودی 97
چکیده مقاله
این مقاله نتیجه یک نظ‌رسنجی را روی 60 دانشجومعلم رشتۀ آموزش زبان انگلیسی دانشگاه خواجه‌ نصیرالدین طوسی در ایران را تجزیه و تحلیل می‌کند. این نظرسنجی بر روی نگرش آن‌ها نسبت به یادگیری زبان انگلیسی و عللی که ممکن است مانع یادگیری آن‌ها شده باشد، متمرکز است. برای جمع‌آوری داده‌ها، پرسش‌نامه‌ای 14 سوالی بر روی 60 دانشجومعلم طراحی و اجرا شد. هدف از این مطالعه (1) نگرش دانشجومعلمان نسبت به استفاده از زبان انگلیسی در زمینه‌های مختلف (2) تاثیر زبان انگلیسی در زندگی دانشجو‌معلمان (3) عللی که ممکن است بر یادگیری زبان انگلیسی تأثیر بگذارد را مورد بررسی قرار می‌دهد. نتایج تحلیل کیفی نشان می‌دهد که نگرش دانشجومعلمان رشتۀ آموزش زبان انگلیسی نسبت به یادگیری زبان انگلیسی و استفاده از زبان در حوزه‌های مختلف بسیار مثبت است. داده‌ها همچنین نشان داد که اکثر دانشجومعلمان در دوران یادگیری خود احساس منفی یا ترس نسبت به کلاس زبان انگلیسی نداشته‌اند. به عقیدۀ دانشجومعلمان یادگیری زبان انگلیسی فرصت‌های شغلی بیشتری را مهیا می‌کند و یادگیری آن بر روی رشد شخصیت و ذهن دانشجومعلمان تاثیر مثبتی دارد.
کلیدواژه ها
دانشجومعلمان، نگرش، یادگیری زبان انگلیسی، ایران
وضعیت: پذیرفته شده