بررسی تقویت TPACK درمعلم دانشجویان زبان انگلیسی شرکت کننده در دوره ICALL
کد مقاله : 1033-CNF-FULL
نویسندگان
کتایون اسکویی *، وحید رضا میرزاییان
گروه زبان انگلیسی، دانشکده ادبیات، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران
چکیده مقاله
TPACK یک تئوری جهت آموزش موثرتر زبان انگلیسی می باشد. TPACK یک مسیر پژوهشی نسبتا نوین در حوزه ارتقاء حرفه ای معلمان است. دوره های تربیت معلم نه تنها به مقوله آموزش کاربرد تکنولوژی می پردازد بلکه آموزش مهارت های نحوه استفاده از تکنولوژی به عنوان ابزار آموزشی در کلاس درس می پردازد. این مهارت ها توسط میشرا و کوهلر در سال 2006 تحت عنوان مدل TPACK ارائه شدند. هدف از این پژوهش کیفی بررسی تقویت TPACK درمعلم دانشجویان زبان انگلیسی شرکت کننده در دوره ICALL بود. مصاحبه های نیمه ساختار یافته با 13 دانشجوی رشته CALL اطلاعات جزیی درخصوص میزان تقویت TPACK آنان در این دوره بدست آمد. توصیف ایشان ازمفهوم آموزش زبان انگلیسی با استفاده از تکنولوژی، انواع استراتژی های تدریس، نحوه یادگیری زبان آموزان وادغام منابع آموزشی با تکنولوژی بیانگرارتقاء TPACK در آنان بوده است. نتایج حاصل از این پژوهش مفاهیم آموزشی ارزشمندی برای متخصصان تربیت معلم، مدرسین و سایر صاحبنظران دربردارد.
کلیدواژه ها
تربیت معلم، تکنولوژی آموزشی، TPACK،ICALL
وضعیت: پذیرفته شده