تأثیر آموزشهای ضمن خدمت بر عملکرد دبیران زبان انگلیسی |
کد مقاله : 1024-CNF-FULL |
نویسندگان |
آرش دلدار * دانشگاه |
چکیده مقاله |
هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر آموزشهای ضمن خدمت بر دبیران زبان انگلیسی و تاثیر آن بر سطح علمی معلمان بوده است. جامعه آماری پژوهش شامل 20 نفر از دبیران زبان انگلیسی از استان های هرمزگان،کرمان و یزد است. زبان مادری مشترک بین تمام معلمان زبان فارسی بود. پاسخ به سؤالات حدود 15 تا 20 دقیقه به طول انجامید. ابزارهای جمعآوری اطلاعات شامل پرسشنامهای با 30 سؤال است،که توسط دبیران پاسخ داده شدند. روایی محتوایی پرسشنامه توسط متخصص مورد تأیید قرار گرفته و ضریب پایایی با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه 0/9 محاسبه شد. نتایج پژوهش نشان داد که آموزشهای ضمن خدمت تأثیر مثبتی بر تدریس دبیران، نحوه تعامل دبیر ، دانشآموزان و سطح علمی دبیران دارد. ارتقاء کیفیت و کارایی در برنامه های آموزشی نیز،یکی دیگر از تأثیرات آموزش های ضمن خدمت محسوب میشود. یافته های تحقیق می تواند برای آموزش دهندگان معلمان و برنامه ریزان و مدرسان دوره های ضمن خدمت همچنین معلمان زبان انگلیسی مفید باشد. |
کلیدواژه ها |
آموزش ضمن خدمت، تدریس دبیر، زبان انگلیسی، سطح علمی دبیر، تاثیر آموزش |
وضعیت: پذیرفته شده |