تاثیر ارتباط تصویری بر روی یادگیری گرامر نوجوانان یادگیرنده زبان انگلیسی: براساس شواهدی از دوره های آنلاین
کد مقاله : 1010-CNF-FULL
نویسندگان
سجاد جمشیدی *1، موسی غنچه پور2
1معلم زبان انگلیسی، وزارت آموزش و پرورش، هرمزگان، ایران
2استادیار رشته زبان شناسی دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران
چکیده مقاله
ارتباط فیزیکی معلمان را در ارائه طلاعات بصورت مستقیم از طریق حرکات بدن به دانش آموزان، یاری میکند. دوران پاندمی کووید-19 مردم را مجبور به ادامه برنامه های آموزشی خود بوسیله تکنولوژی کرد. بنابراین معلمان در غیاب ارتباط فیزیکی، مجبور به بکارگیری ارتباط تصویری برای تدریس بهتر و مفیدتر به دانش آموزان بودند. این تحقیق تجربی به روشن کردن نقش ارتباط تصویری در یادگیری دستورزبان نقل قول و در کل دستورزبان انگلیسی توسط نوجوانان یادگیرنده این زبان می پردازد. در این تحقیق از روش های پیش و پس آزمون برای جمع آوری اطلاعات از 45 دانش آموز دوازدهمی که نمونه کمی تحقیق بودند و در کلاس های آنلاین شرکت میکردند استفاده شده است. داده های جمع آوری شده توسط اسلایدهای پاورپوینت و ویدیو های ضبط شده از مدرس بوسیله نرم افزار SPSS نسخه 26 تحلیل شدند. نتایج، اختلاف جزیی را بین دو گروه نجربی و کنترل نشان داد. بنابراین، استفاده از ارتباط تصویری میتواند بر روی یادگیری گرامر دانش آموزان تاثیر داشته باشد. بعلاوه، ارتباط تصویری باعث درگیری بیشتر دانش آموزان شده و به آنها در یادگیری بهتر کمک میکند. برخی از تجارب شخصی از کلاس های آنلاین نیز در مقاله آورده شده است.
کلیدواژه ها
دستورزبان، نقل قول، تدریس، کلاس مجازی، ارتباط تصویری
وضعیت: پذیرفته شده