تاثیر ارتباط تصویری بر روی یادگیری گرامر نوجوانان یادگیرنده زبان انگلیسی: براساس شواهدی از دوره های آنلاین |
کد مقاله : 1010-CNF-FULL |
نویسندگان |
سجاد جمشیدی *1، موسی غنچه پور2 1معلم زبان انگلیسی، وزارت آموزش و پرورش، هرمزگان، ایران 2استادیار رشته زبان شناسی دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران |
چکیده مقاله |
ارتباط فیزیکی معلمان را در ارائه طلاعات بصورت مستقیم از طریق حرکات بدن به دانش آموزان، یاری میکند. دوران پاندمی کووید-19 مردم را مجبور به ادامه برنامه های آموزشی خود بوسیله تکنولوژی کرد. بنابراین معلمان در غیاب ارتباط فیزیکی، مجبور به بکارگیری ارتباط تصویری برای تدریس بهتر و مفیدتر به دانش آموزان بودند. این تحقیق تجربی به روشن کردن نقش ارتباط تصویری در یادگیری دستورزبان نقل قول و در کل دستورزبان انگلیسی توسط نوجوانان یادگیرنده این زبان می پردازد. در این تحقیق از روش های پیش و پس آزمون برای جمع آوری اطلاعات از 45 دانش آموز دوازدهمی که نمونه کمی تحقیق بودند و در کلاس های آنلاین شرکت میکردند استفاده شده است. داده های جمع آوری شده توسط اسلایدهای پاورپوینت و ویدیو های ضبط شده از مدرس بوسیله نرم افزار SPSS نسخه 26 تحلیل شدند. نتایج، اختلاف جزیی را بین دو گروه نجربی و کنترل نشان داد. بنابراین، استفاده از ارتباط تصویری میتواند بر روی یادگیری گرامر دانش آموزان تاثیر داشته باشد. بعلاوه، ارتباط تصویری باعث درگیری بیشتر دانش آموزان شده و به آنها در یادگیری بهتر کمک میکند. برخی از تجارب شخصی از کلاس های آنلاین نیز در مقاله آورده شده است. |
کلیدواژه ها |
دستورزبان، نقل قول، تدریس، کلاس مجازی، ارتباط تصویری |
وضعیت: پذیرفته شده |