تأثیر آموزش آنلاین بر درک مطلب زبان آموزان زبان انگلیسی بر اساس ساختار گرایی: مطالعه از دیدگاه دانش آموز
کد مقاله : 1009-CNF (R1)-FULL
نویسندگان
متین جمشیدی بهمنی *
دانشجو
چکیده مقاله
این مطالعه با هدف پیشرفت درک مطلب و یادگیری واژگان دانش آموزان در کلاس های آنلاین انجام شد. درک کم در خواندن بر تفکر فعال و مشارکت دانش آموزان در کلاس تأثیر می گذارد تا دانش آموزان را درگیر تفکر و مشارکت در فرآیند تدریس و یادگیری کند. شرکت کنندگان در این پژوهش شامل 50 دانش آموز از دو کلاس از دبیرستان های شهرستان میناب هستند که همگی ترم دوم تحصیلی و در پایه دهم رشته علوم و ریاضی هستند. نگارنده در این تحقیق از روش تحقیق و توسعه استفاده کرده است. در این پژوهش دو کلاس گروه گواه مورد آزمون قرار گرفتند که معلم به روش سازه انگاری تدریس نکرد و در عوض از آنها آزمون داد. میانگین امتیاز کسب شده از 25 دانش آموز 72/13 از 24 و گروه آزمایشی که معلم با روش سازه گرایی تدریس می کرد و میانگین نمره کسب شده از 25 دانش آموز 24/17 از 24 است. دانش آموزان نگرش اخلاقی بسیار مثبتی از خود نشان داده اند. نسبت به همسالان خود، مانند همکاری، احترام، مسئولیت و کمک. آنها ادعا می کنند که این روند خواندن آنها را ملموس تر و هیجان انگیزتر کرده است. نتایج نشان می دهد که درک مطلب و درک واژگان دانش آموزان به طور قابل توجهی بهبود یافته است
کلیدواژه ها
درک مطلب، کلاس های آنلاین، ساخت گرایی اجتماعی، یادگیری واژگان
وضعیت: پذیرفته شده