ادبیات و تدریس مهارتهای خواندن و نوشتن در زبان انگلیسی |
کد مقاله : 1008-CNF-FULL |
نویسندگان |
سعید رحیمی پور * هیات علمی دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
در گذشته، ادبیات منبع و ماده آموزشی اصلی تدریس زبان انگلیسی بود. با ظهور روشهای تدریس، ادبیات به حاشیه رفت. اخیرا، علاقه زیادی به کاربست ادبیات و ژانرهای آن در حوزه تدریس زبان انگلیسی شکل گرفته است. هدف اصلی تدریس خداقل پنح واحد درسی زبان انگلیسی در دانشگاهها تدریس مهارت خواندن و در بعضی موارد مهارت توشتن می باشد. در مورد چهار واحد درسی خلاقیت در ادبیات و نیاز به توسعه و معرفی ادبیات به عنوان منبع آموزشی، این مقاله به تجلی تئوریکی اهمیت ادبیات و ارتباط ان با مهارتهای تولیدی زبان می پردازد تا اهمیت به کارگیری ادبیات در تدریس زبان انگلیسی و روش به کارگیری آن در راستای تدریس مهارتهای فوق الذکر را مبرهن سازد.روش تحقیق بر مبنای روش تئوریکی و بر مبنای تحقیق کتابخانه ای شکل گرفته است. این مقاله این مهم را روشن می سازد که در دهه گذشته یا بیشتر، ادبیات جایگاه خاصی را در دنیا در تدریس زبان انگلیسی پیدا کرده است و نقش آن در تدریس مهارتهای زبان مانند خواندن و نوشتن بیشتر هویدا شده است. کلمات کلیدی: |
کلیدواژه ها |
ادبیات، مهارتهای تولیدی، تدرس، کاربست |
وضعیت: پذیرفته شده |