بررسی کاربستی به کارگیری ژانر قصه( داستان کوتاه و رمان) در تدریس زبان انگلیسی |
کد مقاله : 1007-CNF-FULL |
نویسندگان |
سعید رحیمی پور * هیات علمی دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
به کارگیری ادبیات در تدریس زبان انگلیسی توجه زیادی را به خود جلب کرده است. محققین حوزه های گوناگونی در این زمینه تلاش کرده اند. این تحقیق از منظر تئوریکی به زمینه های دو تا از ژانرهای مشهور ادبیات انگلیسی یعنی داستان کوتاه و رمان در تدریس زبان انگلیسی می پردازد. نتایج بررسی و تحقیقت انجام شده در این راستا که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند نشان می دهد در صورتیکی جایگاه تیوریکی و عملی این ژانرها به درستی تعریف گردد، مربیان و یادگیرنده گان زبان انگلیسی از استفاده از این ژانر ها استقبال خواهند کرد. این مقاله نکات کلیدی و کاربردی و روشهای به کارگیری این ژانرها، قابلیتهای آنها و تاثیرات بالقوه استفاده از آنها در یادگری و یاددهی زبان انگلیسی را ارایه می نماید. این امر راه را برای استفاده از آنها هموار و مربیان و متعلمان را از نظر ذهنی برای شناحت تهدیدهای همراهی و فرصتهای استفاده از این ژانرها در یاددهی و یادگیری زبان انگلیسی هموار می سازد. |
کلیدواژه ها |
:ادبیات، قصه، بررسی، به کارگیری، داستان کوتاه، داستان بلند |
وضعیت: پذیرفته شده |