تاثیر ویروس کرونا بر کیفیتِ آموزشِ دانشجو معلمان زبان انگلیسی از دیدگاه دانشجویان
کد مقاله : 1004-CNF-FULL
نویسندگان
مهدی پوررشیدی *
معلم- آموزش پرورش کرمان- نوق
چکیده مقاله
هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش مجازی بر یادگیری دروس از دیدگاه دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان کرمان در دوره‌ی بیماری کرونا می‌باشد که با استفاده از رویکرد کیفی و با روش تحلیل روایت انجام گردیده است. جامعه‌ی آماری این پژوهش تمامی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان کرمان می‌باشدکه تعداد 78 نفر از آن‌ها با استفاده از شیوه نمونه گیری تصادفی، جهت مصاحبه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها در پژوهش حاضر، مصاحبه‌های روایی و پایایی می‌باشد که بنابر شرایط بیماری کرونا، به صورت غیر حضوری و از طریق پیام رسان‌ها و در قالب پرسشنامه صورت گرفت. سپس جهت تحلیل داده‌ها ابتدا مصاحبه‌ها به صورت دقیق و بدون کم و کاست مکتوب و پس از کدگذاری اولیه، مقوله بندی و انتخاب قالب انجام گرفته‌است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد عواملی چون توانایی و مهارت اساتید در تدریس و جذب دانشجویان به یادگیری، کیفیت تدریس و در کیفیت آموزش و یادگیری دانشجویان تاثیر گذارند و مواردی چون وجود امکانات زمینه‌ای در برگزاری کلاس‌های مجازی مانند اینترنت پرسرعت ، تنوع در زیر ساخت برنامه‌ها، آموزش‌های کافی و از قبل تعیین شده برای آشنایی بستر برگزاری کلاس‌های مجازی، داشتن برنامه‌ای مناسب و منظم می‌توانند تاثیرات به سزایی در افزایش یادگیری از طریق فضای مجازی داشته باشند. در نهایت به دانشجومعلمان از کیفیت آموزش در زمان کرونا راضی هستند.
کلیدواژه ها
ویروس کرونا، آموزش مجازی، آموزش، یادگیری، دانشجو معلمان
وضعیت: پذیرفته شده