کرمان میزبان چهارمین همایش ملی دانشِ محتوایی-تربیتی در آموزش زبان انگلیسی
20 دی 1401
کرمان میزبان چهارمین همایش ملی دانشِ محتوایی-تربیتی در آموزش زبان انگلیسی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان کرمان "چهارمین همایش ملی دانشِ محتوایی-تربیتی در آموزش زبان انگلیسی" (The fourth National PCK Conference on English Language Teachingپانزدهم اسفندماه 1401 به میزبانی این دانشگاه در محل پردیس خواجه نصیر الدین طوسی کرمان برگزار می شود.


  • حجت السلام والمسلمین عباس توان مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان کرمان با اعلام این خبر، افزود: دانش محتوایی- تربیتی، دانشی با ساختار، منابع، مؤلفه‌ها، ماهیت و برنامه‌های منحصر به فرد است که آموزش را حرفه تلقی می‌کند. مطالعات پیشین در حوزۀ آموزش، دانش محتوایی- تربیتی، راهبردهای بهتر حل مسائل، سازگاری و انطباق با فراگیران متفاوت، تصمیم‌گیری بهتر، آگاهی از رویدادهای کلاس درس، شناخت بیشتر محیط یادگیری و احترام بیشتر به فراگیران را از مشخصه‌هایی است که معلمان حرفه‌ای را از دیگران متمایز می نمایند.

  • وی ادامه داد: دانش محتوایی- تربیتی معلم، مهم‌ترین این مشخصه‌ها به شمار می‌آید زیرا با یکپارچه ساختن همۀ مؤلفه‌ها (موضوع/ محتوا، فنون تعلیم و تربیت، فراگیران و محیط یادگیری) و با ملاحظۀ نیازهای فراگیران به یادگیری آنها کمک می‌کند. افزون بر این، معلمان را قادر می‌سازد تا شرایط یادگیری حمایتی بیشتری (برای نمونه پاسخ بهتر به دانش‌آموزان و ایجاد طرح درس‌های مؤثرتر) را ایجاد کنند.

  • حجت السلام والمسلمین عباس توان، مدیر چهارمین همایش ملی دانشِ محتوایی-تربیتی در آموزش زبان انگلیسی، در پایان از کلیه استادان، دانشجویان و همکاران پژوهشگر دانشگاه ها به ویژه دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور و نیز سایر پژوهشگران بخصوص معلمان و فرهنگیان متخصص در حوزه آموزش زبان انگلیسی دعوت کرد با ارائه مقاله به این همایش ملی، بر غنای علمی آن بیفزایند.

  • همچنین بر اساس گفته موسی غنچه پور، دبیر علمی این همایش، برگزاری این همایش از چند جنبه با اهمیت و ضروری است. این رویداد سبب می شود که افراد مرتبط با آموزش زبان انگلیسی درک روشن‌تری از ماهیت دانش محتوایی- تربیتی، مشخصه‌ها و مؤلفه‌های آن برای بهبود آموزش کلاس خود داشته باشند.

  • غنچه پور افزود: شرکت کنندگان محترم مقالات خود را در قالب مشخص شده در سایت همایش (elconf4.cfu.ac.ir) ارسال و پیگیری کنند.

  • محمد حسن فرخی برفه، مسئول اجرایی این همایش نیز با بیان اینکه مهلت ارسال مقاله برای این همایش تا 25 بهمن ماه 1401 می باشد، اظهار کرد: نتابج داوری مقالات تا 5 اسفند  اعلام خواهد شد و همایش مذکور در روز 15 اسفند همراه با برنامه هایی از قبیل برگزاری کارگاه های تخصصی و نمایشگاه مرتبط بصورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

  • لازم به ذکر است مقالات پذیرفته شده در همایش در مجلات معتبر علمی به چاپ خواهد رسید.

  • شرکت کنندگان محترم با مراجعه به آدرس اینترنتی elconf4.cfu.ac.ir می توانند از سایر جزییات و نحوه ثبت نام در همایش مذکور مطلع شوند.